Φαίνεται πως οι ιδιοκτήτες (τωρινοί και μελλοντικοί) ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν θα περάσουν εύκολες μέρες. Μπορεί ακόμη να μην υπάρχει ένα ενιαίο σύστημα χρέωσης του ρεύματος που θα χρησιμοποιείται για τη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όμως στο Ηνωμένο Βασίλειο ανοίγει ο δρόμος για τη φορολόγησή του.
Αυτό γίνεται με ένα νέο νόμο, ο οποίος προβλέπει ένα «σύστημα παρακολούθησης» εξ αποστάσεως των σταθμών φόρτισης το οποίο θα καταγράφει το αυτοκίνητο που πήρε ρεύμα από αυτούς, έτσι ώστε η ηλεκτρική ενέργεια να φορολογείται περίπου με τον ίδιο συντελεστή που φορολογούνται τα συμβατικά καύσιμα.
Και αυτό διότι οι κυβερνήσεις βλέπουν με τρόμο το ενδεχόμενο τα έσοδά τους από τη φορολογία καυσίμων να εξανεμίζονται αν ηλεκτροκίνηση εξαπλωθεί με τους γρήγορους ρυθμούς.
Θέλοντας λοιπόν στο Ηνωμένο Βασίλειο να προλάβουν δυσάρεστες εκπλήξεις στον προϋπολογισμό τους, θέσπισαν τον συγκεκριμένο νόμο ο οποίος δεν αναφέρεται μόνον στους δημόσια τοποθετημένους σταθμούς φόρτισης αλλά και στην πρίζα του σπιτιού μας.
Το σύστημα θα μπορεί να «ξεχωρίζει» αν η κατανάλωση που γράφει ο μετρητής της εταιρείας παροχής ηλεκτρικού πηγαίνει για οικιακή χρήση ή για τη φόρτιση του αυτοκινήτου και θα χρεώνει αναλόγως τo κάθε KW.
Παράλληλα, το σύστημα θα «μπλοκάρει» τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων σε περιόδους που καταγράφεται μεγάλη κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος. Ωστόσο σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης ο ιδιοκτήτης του οχήματος θα μπορεί να παρακάμψει το «μπλοκάρισμα» και να φορτίσει το αυτοκίνητό του. Βέβαια δεν έχει διευκρινιστεί πώς ακριβώς αυτό θα γίνεται όπως και γενικότερα πώς οι εταιρείες ηλεκτρικής ενέργειας θα μπορούν να διαχειρίζονται όλες τις επί μέρους περιπτώσεις.
Η κυβέρνηση λέει πως με την εισαγωγή του συγκεκριμένου νόμου θα μπορεί να ελέγχει καλύτερα το πού ακριβώς πηγαίνει η ηλεκτρική ενέργεια. Αν φορτίσετε το αυτοκίνητό σας για παράδειγμα στο σπίτι, η πολιτεία δεν μπορεί να ξέρει αν τροφοδοτείτε το αυτοκίνητο ή οποιαδήποτε άλλη συσκευή. Με αυτό το σύστημα που εισάγεται η παρακολούθηση θα είναι εφικτή. Σαν αποτέλεσμα ανοίγει ο δρόμος για ένα νέο σύστημα φορολογίας ηλεκτρικού ρεύματος, ακόμη και του οικιακού.
*Το άρθρο είναι του Θοδωρή Τσίκα στο drive.gr