Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές ενδιαφέρονται για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των αγορών τους

Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές ενδιαφέρονται για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των αγορών τους

Ολοένα και με περισσότεροι Ευρωπαίοι καταναλωτές λαμβάνουν υπόψη τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των αγορών τους, με τους πιο συνειδητοποιημένους καταναλωτές (ποσοστό 59%) να βρίσκονται στις χώρες του Νότου, όπως προκύπτει από την έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις καταναλωτικές συνθήκες του 2019, Επιπλέον, πάνω από το 70% των Ευρωπαίων καταναλωτών εμπιστεύονται τους εμπόρους λιανικής ως προς τον σεβασμό των δικαιωμάτων των καταναλωτών.

Σύμφωνα με την έρευνα,η ψαλίδα στις καταναλωτικές συνθήκες μειώνεται συνολικά μεταξύ των διαφόρων περιοχών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ότι οι καταναλωτές έχουν μεγαλύτερη επίγνωση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος και ότι οι κανόνες για τους καταναλωτές καθιστούν δυνατή την εμπιστοσύνη στην αγορά.

«Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι πάνω από το 70 % των καταναλωτών της Ε.Ε. εμπιστεύονται τους εμπόρους λιανικής όσον αφορά τον σεβασμό των δικαιωμάτων τους, αλλά δείχνουν επίσης ότι οι προσπάθειες για τη βελτίωση των καταναλωτικών συνθηκών και την ενίσχυση της εμπιστοσύνης πρέπει να συνεχιστούν. Στο πλαίσιο αυτό, η νέα συμφωνία για τους καταναλωτές θα ενισχύσει περαιτέρω τη θέση των καταναλωτών και των αρχών. Διαπιστώνω με ικανοποίηση ότι οι καταναλωτές εμφανίζονται ολοένα και πιο ευαισθητοποιημένοι σχετικά με το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των αγορών τους. Καθώς πλησιάζει η περίοδος των Χριστουγέννων, προτρέπω όλους τους καταναλωτές να επιλέγουν για τις αγορές τους αξιόπιστους εμπόρους, να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους και να αγοράζουν υπεύθυνα», τόνισε η Ευρωπαία επίτροπος, αρμόδια σε θέματα δικαιοσύνης, καταναλωτών και ισότητας των δύο φύλων Βιέρα Γιούροβα.

 Εν μέσω της αυξανόμενης ευαισθητοποίησης σχετικά με την αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη και την παγκόσμια ρύπανση από πλαστικά, η έρευνα διαπιστώνει ότι ένα ολοένα και μεγαλύτερο ποσοστό των καταναλωτών στην Ε.Ε. λαμβάνουν υπόψη τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των αγορών τους. Οι πλέον συνειδητοποιημένοι καταναλωτές στην Ε.Ε. είναι εκείνοι που βρίσκονται στις Νότιες χώρες (59%) και στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης (57%). Η μεγάλη πλειονότητα των εμπόρων λιανικής (71%) πιστεύει ότι οι περιβαλλοντικοί ισχυρισμοί που διατυπώνονται για προϊόντα ή υπηρεσίες στον τομέα τους είναι αξιόπιστοι.

Οι καταναλωτικές συνθήκες βαίνουν προς το χειρότερο στη Δυτική Ευρώπη, αλλά εξακολουθούν να βελτιώνονται σε άλλα μέρη της ΕΕ, με τις νότιες και ανατολικές χώρες της Ε.Ε. να μειώνουν τη διαφορά σε σχέση με τον μέσο όρο της Ε.Ε. Ωστόσο, η διαφορά μεταξύ της χώρας με την υψηλότερη (Σουηδία, με 71%) και με τη χαμηλότερη βαθμολογία (Κροατία, με 53 %) παραμένει σημαντική.

Πάνω από το 70% των καταναλωτών της Ε.Ε. εμπιστεύονται τους εμπόρους λιανικής όσον αφορά τον σεβασμό των δικαιωμάτων τους ως καταναλωτών. Αντικατοπτρίζοντας αυτή την τάση, περισσότερο από το 70% των εμπόρων λιανικής θεωρεί ότι είναι εύκολο να συμμορφωθεί με τη νομοθεσία για τους καταναλωτές. Επιπλέον, οι περισσότεροι έμποροι λιανικής στην ΕΕ αξιολογούν θετικά την επιβολή της νομοθεσίας για την ασφάλεια των καταναλωτών και των προϊόντων στον τομέα τους. Τα υψηλότερα ποσοστά συγκεντρώνει η επιβολή της νομοθεσίας για την ασφάλεια των προϊόντων, όπου τα τρία τέταρτα των εμπόρων λιανικής εκτιμούν το εποπτικό έργο των δημόσιων αρχών.

Το ποσοστό των καταναλωτών που πραγματοποιεί διαδικτυακές αγορές έφτασε περίπου το 60% το 2018 και εξακολουθεί να αυξάνεται, παρά τις έντονες διαφορές που σημειώνονται και κυμαίνονται από 84 % στη Δανία έως περίπου 20% στη Ρουμανία και τη Βουλγαρία. Ωστόσο, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην πραγματοποίηση διασυνοριακών αγορών από άλλες χώρες της ΕΕ (48 %) είναι σημαντικά χαμηλότερη από ό,τι για τις διαδικτυακές αγορές εντός της χώρας τους (72%).

Πηγή: naftemporiki.gr

(Visited 16 times, 1 visits today)

Γραφτείτε στο newsletter μας: