Σημαντικές αλλαγές στον κτιριακό τομέα φέρνει η αναθεωρημένη Οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Ενεργειακή Απόδοση των Κτιρίων (EPBD), η οποία εγκρίθηκε την άνοιξη του 2024 και θέτει φιλόδοξους στόχους για τη μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης και των εκπομπών άνθρακα.
Μεταξύ των βασικών προβλέψεων της Οδηγίας περιλαμβάνονται η πλήρης κατάργηση των λεβήτων ορυκτών καυσίμων έως το 2040 και η μετατροπή του συνόλου του κτιριακού αποθέματος σε κτίρια μηδενικών εκπομπών έως το 2050.
Παράλληλα, από την 1η Ιανουαρίου 2028 τίθεται σε εφαρμογή το νέο Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών CO₂ (ETS2), το οποίο θα καλύπτει τόσο τις οδικές μεταφορές όσο και τα κτίρια. Το νέο πλαίσιο αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά το κόστος χρήσης ορυκτών καυσίμων, όπως η βενζίνη, το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο, ενώ τα έσοδά του θα χρηματοδοτούν τα εθνικά Κλιματικά Ταμεία.
Με στόχο την ενημέρωση των μηχανικών και των επαγγελματιών του κλάδου για τις επερχόμενες αλλαγές, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Πιστοποιημένων Ενεργειακών Επιθεωρητών (ΠΣΥΠΕΝΕΠ) διοργανώνει την 21η Τεχνική Εκδήλωσή του με θέμα: «Το μέλλον των εθνικών προγραμμάτων εξοικονόμησης ενέργειας στα κτίρια».
Κατά τη διάρκεια της ημερίδας θα παρουσιαστούν:
- το νέο Εθνικό Κοινωνικό και Κλιματικό Ταμείο,
- το Ταμείο Εκσυγχρονισμού, που αναμένεται να αποτελέσει βασικό χρηματοδοτικό εργαλείο για τα προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης των επόμενων ετών,
- το νέο Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών CO₂ (ETS2),
- το πρόγραμμα «Ανακαίνιση Κατοικίας»,
- καθώς και εκτιμήσεις και αναλύσεις για την πορεία των εθνικών προγραμμάτων εξοικονόμησης ενέργειας στον κτιριακό τομέα.
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο ξενοδοχείο Royal Olympic στην Αθήνα, την Τρίτη 23 Ιουνίου, από τις 18:30 έως τις 21:00.
Η συμμετοχή είναι δωρεάν, ωστόσο απαιτείται προηγούμενη εγγραφή εδώ. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν επίσης να ενημερωθούν για το αναλυτικό πρόγραμμα της ημερίδας εδώ.




