DesingLab 2012 : Ανακύκλωση – ReUse – ReNew It!

DesignLab1

DesignLab1

Το DesignLab, μία από τις πλέον επιτυχημένες διοργανώσεις στον χώρο του βιομηχανικού design αλλά και της εμπορικής συνεργασίας σχεδιασμού και προώθησης, έδωσε τον προηγούμενο μήνα ένα ηχηρό παρόν και μία δυναμική ώθηση στον χώρο του βιομηχανικού σχεδιασμού και του design στα ελληνικά δεδομένα. Εκπληρώνοντας τον στόχο, του ως Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Δημιουργικότητας,  απέδειξε έμπρακτα ότι η δημιουργικότητα, το design και η σύγχρονη τέχνη δηλώνουν δυναμικά ‘παρών’ στην καθημερινότητά μας. Στην συνέντευξη που παραχώρησαν οι διοργανωτές του Design Lab στο Building Green Magazine, δίνουν το στίγμα, το όραμα και την υλοποίηση του Design Lab.

Το Design Lab πραγματοποιήθηκε για ακόμη μία χρονιά στην Αθήνα. Μπορείτε να περιγράψετε συνοπτικά τους άξονες πάνω στους οποίους κινήθηκε η φετινή διοργάνωση?

Η φετινή διοργάνωση επικεντρώθηκε στη δημιουργικότητα και το αίσθημα της αισιοδοξίας που φέρουν νέοι και ταλαντούχοι άνθρωποι που ψάχνουν έδαφος να εκφράσουν την πηγαία τους έμπνευση και τεχνογνωσία. Η αμφίδρομη στήριξη και η γεφύρωση της νέας γενιάς δημιουργών με τον υπάρχοντα επαγγελματικό κόσμο πιστεύουμε ότι είναι μονόδρομος προς την αναγέννηση του κλάδου.

Ο χώρος της διοργάνωσης είναι από μόνος του ιδιαίτερα χαρακτηριστικός και έχει φιλοξενήσει πολλές διοργανώσεις. Γιατί επιλέχθηκε η Τεχνόπολις για το DesignLab και όχι πιθανώς κάποιο άλλο, σύγχρονο κέντρο?

Η Τεχνόπολις αποτελεί τα τελευταία χρόνια σημείο αναφοράς ανάδειξης νέων τάσεων και πρωτοποριακών ιδεών. Βάζοντας στοίχημα με την ισχυρή προσωπικότητα που έχει ο χώρος τον επιλέξαμε για δεύτερη συνεχή χρονιά ως ιδανικό σκηνικό φιλοξενίας και παντρέματος του επαγγελματικού κόσμου με την σύγχρονη δημιουργία. Σαφώς όμως έπαιξε ρόλο και η προσβασιμότητα του χώρου που συνάδει με την φιλοσοφία μας, η οποία αποσκοπεί στην απομυθοποίηση του Design και της Τέχνης με απώτερο σκοπό να φέρουμε όσο το δυνατόν περισσότερο κοινό σε επαφή μαζί τους.

Το Design Lab 2012 στην Αθήνα άνοιξε τις πόρτες του σε μία ιδιαίτερα θολή πραγματικότητα. Ποιος ήταν ο στόχος και το κίνητρο για το 2012? Πως ενσωματώθηκε στην ελληνική πραγματικότητα, τόσο από πλευράς εκθετών όσο και από πλευράς κοινού? Αποκομίσατε κάποια χαρακτηριστικά σχόλια ή αντιδράσεις?

Κατά δήλωση του κόσμου, εκθετών, καλλιτεχνών και επισκεπτών περνώντας την πύλη της Τεχνόπολις τις ημέρες του Design Lab, η ατμόσφαιρα ήταν ολοκάθαρη και αστραφτερή αφήνοντας το θολό τοπίο έξω από τον χώρο της διοργάνωσης. Ίσως γι αυτό και ο κόσμος μετέτρεψε τους προαύλιους χώρους του Design Lab σε χώρους προσωπικής ψυχαγωγίας. Ο μέσος χρόνος παραμονής στον χώρο άγγιζε περίπου τις τρεις ώρες. Η ενέργεια, το χαμόγελο και το πείσμα για αλλαγή και ανάπτυξη ήταν τα χαρακτηριστικά σχόλια του κόσμου.

Τι αποκομίσατε τόσο από την εμπορική αλλά και την δημιουργική προσέγγιση του Design Lab 2012 ως διοργανωτές? Πως βλέπετε να διαμορφώνεται το προφίλ στα άμεσο και στο βαθύτερο μέλλον?

Η διοργάνωση και η ευρύτερη ομάδα του Design Lab έχει αποκομίσει μόνο θετικές εμπειρίες από όλη την διοργάνωση. Βέβαια η επιτυχία του θεσμού μάς καθιστά ακόμη πιο υπεύθυνους απέναντι στο κοινό του Design Lab και μας δεσμεύει να προχωρήσουμε στην επιθυμητή εξέλιξη του θεσμού. Το προφίλ του θεσμού θα είναι ανάλογο με αυτό που έχει δημιουργηθεί σε συνεργασία με την εταιρεία Morantis Experience Creators τα τελευταία δύο χρόνια λαμβάνοντας πάντα υπόψη τις εξελίξεις της αγοράς.

Μπορείτε να ξεχωρίσετε κάποια στοιχεία από τα εκθέματα, τους συμμετέχοντες και τους επισκέπτες της διοργάνωσης που χαρακτηρίζουν τη συνολική φετινή διοργάνωση?

Φέτος μας εξέπληξε το μέγεθος των εκθεμάτων του εικαστικού μέρους του Design Lab καθώς επίσης και το τεράστιο ενδιαφέρον συμμετοχής. Θεωρήσαμε χρέος μας να προβάλλουμε όλους τους ενδιαφερόμενους αξιοκρατικά και με αγάπη και αυτό μας επέστρεψε σε γενναιόδωρη εκτίμηση.

Design- Πόλη- Περιβάλλον: Αν και πώς συνδέθηκαν αυτοί οι 3 άξονες μεταξύ τους?

Ανακύκλωση – Re Use – Renew it! Χαρακτηριστικά του συνόλου των εκθεμάτων.

Υπάρχει κάποιο κομμάτι ή κατεύθυνση που θα θέλατε να έχει πάρει ή συμπεριλάβει το DesignLab αλλά δεν κατάφερε να ολοκληρωθεί? Μέσα από την εμπειρία σας στον χώρο υπάρχουν projects που ακόμα δεν υπάρχουν τα μέσα, οι πόροι ή οι άνθρωποι για να γίνουν πραγματικότητα στην Ελλάδα?

Ξεκινάμε αντίστροφα. Άνθρωποι σίγουρα υπάρχουν, πόροι και μέσα αν και δεν υπάρχουν οφείλουμε να τα δημιουργήσουμε έτσι ώστε να εξωτερικευτεί η δημιουργικότητα. Όσο για το φάσμα που θέλουμε να καλύψουμε με το Design Lab σαφώς και είναι τεράστιο ωστόσο δεν υπάρχει βιασύνη να συμπεριλάβουμε τα πάντα και άμεσα. Κάθε χρόνο εμπλουτίζουμε τον θεσμό και προσπαθούμε να διαφοροποιούμαστε σημαντικά έτσι ώστε να προσφέρουμε ποικιλία και έκπληξη στο κοινό.

Από την εμπειρία της διοργάνωσης, ποια θεωρείται ότι είναι η σχέση του design με την βιομηχανική παραγωγή και την αγορά στην Ελλάδα του 2012? Υπάρχει ο χώρος και οι δυνάμεις οι δύο αυτοί χώροι να συνδυαστούν και να αναπτυχθούν παραγωγικά?

Σαφώς και υπάρχει. Ο βιομηχανικός σχεδιασμός στην Ελλάδα είναι αξιόλογος και άξιος ανταγωνισμού άλλων αναπτυγμένων σε αυτόν τον τομέα αρκεί να βρει έδαφος να αναπτυχθεί. Το Design Lab έχει αποφασίσει να συμβάλλει ενεργά σε αυτό και σημείο εκκίνησης αποτελεί και η παράλληλη έκθεση 100% Γκρικ Ντιζάιν η οποία και απέσπασε εξαιρετικές κριτικές.

Στη διοργάνωση φιλοξενήθηκαν έργα και προτάσεις τόσο από διακεκριμένους επαγγελματίες του χώρου, όσο και από νέους. Πως διαβλέπετε να προχωράει αυτός ο διάλογος?

Όπως αναμένεται. Εποικοδομητικά και με σημαντικό έργο να αναδείξει.

Υπάρχουν κάποια αξιοσημείωτα γεγονότα ή σχόλια αποτυπώνουν τις εργασίες του Design Lab 2012?

Η σταθερά ανοδική πορεία του θεσμού και το κλίμα αισιοδοξίας που διέπεται μέχρι τώρα. Επίσης, η σημαντική στήριξη που λαμβάνει ο θεσμός τόσο από τους σημαντικούς χορηγούς επικοινωνίας, όσο και από τους χορηγούς υλικών και κατασκευών. Οπωσδήποτε, αναμφισβήτητη είναι η αρωγή της εταιρείας ΜΗΚΟΣ, η οποία στηρίζοντας για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το Design Lab ως ‘Μέγας Χορηγός’, αποδεικνύει έμπρακτα την αγάπη και το πάθος της για το σύγχρονο design και τις καινοτομίες.

Τι μπορεί να αναμένει ο επαγγελματικός κλάδος και το κοινό σε μελλοντικές διοργανώσεις?

Ας περιοριστούμε στην λέξη καινοτομία και ας καλέσουμε το κοινό να την αναγάγει σε όποιο επίπεδο επιθυμεί. Είμαστε διατεθειμένοι να ανταπεξέλθουμε στις προσδοκίες με συνεπή επαγγελματισμό και διατηρώντας τον χαρακτήρα που το κοινό επαγγελματίες και ιδιώτες αγάπησε.

(Visited 46 times, 1 visits today)

Γραφτείτε στο newsletter μας: